Tekst og foto: Per Kuskner

Selv om Waterfront kun er fem år gammel, har det oplevet en del søgang med udskiftning af butikker og caféer. Senest er OVSA og Arnold Busck lukket, og Imerco lukker snart. Hvad sker der egentligt for prestige-byggeriet ved Tuborg Havn?

water1

Liebhaverboligen.dk har spurgt centerleder Pia Sjøgaard, som heldigvis har godt nyt.: ”Året efter Waterfront åbnede, slog finanskrisen til. Og de nyetablerede butikker havde det hårdt midt i et område så veletableret som Strandvejen. For at favne udviklingen har vi analyseret og redefineret Waterfronts fremtidige rolle”, fortæller Centerchef Pia Sjøgaard.

”Vi er nu ved at omdanne huset til en oase og et samlingspunkt i lokalområdet. Vi er ikke et center og skal heller ikke konkurrere med sådanne. Vi er et stort hus, der har forskellige tilbud, der passer ind i din hverdag. Både hvad angår spa og velvære, dansestudie, gode cafeer, indkøb og udvalgte tøjbutikker. Steder der supplerer, men ikke overlapper hinanden.”

Joe & The Juice åbnede i oktober, TisvildeBistro måneden efter, og sidstnævnte efter kraftig opfordring fra stampublikummet i den nordsjællandske sommerhusenklave. ”Hvorfor laver I ikke en café som den her derinde, hvor vi er resten af året”, lød opfordringen fra landliggerne, og som sagt så gjort. Konceptet med musikere, som altid giver koncerter i bistroen i Tisvildeleje, er også bibeholdt. Således kiggede både Thomas Helmig og Søs Fenger ind og jammede for nylig på Waterfront.

Apropos musikken, er der lounge-lørdage hele sommeren med kendte musikere, der spiller ude ved havnefronten.

”I det hele taget gør vi tilgængeligheden til vandet meget større. Vi flytter promenaden, så man kan sidde helt ude ved kanten og bygger også nogle cabanaer, der både giver læ og forlænger sæsonen. Folk vil gerne bruge området rekreativt, så vi stiler efter at gøre hele området til en slags moderne bytorv”, fortæller Pia Sjøgaard, der glæder sig over, at kundetallet er helt oppe på to millioner om året.

De nye butikker omfatter: Joe and the Juice, Tisvilde Bistro,  42 RAW, Cycling Culture, S for Sneakers, Moshi Moshi mind, H&M herretøj og sport, Ny Kjølstad og Co., Ny Pellicani

Forhåbentligt bliver redefineringen af husets nye rolle den gyldne køl, som holder Waterfront lige i vandet fremover. For rekreative områder med både caféer og gode butikker er en mangelvare nord for København.

water4 water3 water2

Med tiden kommer udearealet ved Waterfront til at se således ud.