5 typiske shoppetyper

Det at shoppe var især noget, der vandt frem i slutningen af 1800-tallet, hvor man fik mere fritid mellem hænderne og Europas første stormagasin åbnede i Paris.
Men der findes flere forskellige shoppetyper, dem der helst skal have 10 poser med hjem og dem, der nøjes med én god ting, eller dem midt imellem. Vi har set nærmere på de forskellige typer.

 

FET_Shoppingtype_HVRMNNSN-luxury-tote---photo-for-press---web-res

Den rummelige luksus-taske fra det svenske brand HVRMNNSN er perfekt, at tage med på shopping og den kan lige netop rumme de mest nødvendige køb. Den koster dog 1590 Euro, men så er den 100% bæredygtig og holder i mange år. 

 

Tilbudsjægeren

Denne type har fuldstændig styr på, hvornår der er mid season sale, hvornår en dyr sweater bliver sat ned før næste sæson og ikke mindst med hvor meget. Samtidig er der ikke et eneste lagersalg, rabatkode eller outlet, der går denne shoppers næse forbi. Desuden er denne type irriterende god til at finde de helt rigtige varer, til halv pris og altid ligne en million.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

FET_Shoppingtype_Netshopperen

 

Net-shopperen

Denne type sidder derhjemme bag skærmen med en kop kaffe, mens hun gennemsøger sine yndlingsbutikker på nettet eller googler efter et bestemt mærke eller en ny butik, hun kan prøve. Hun har helt styr på det med at købe noget og sende det retur igen, hvis det ikke passer og hun har ofte fem vinduer åbne til netshops, hvor hun har fyldt alt muligt i indkøbskurven, som hun så til sidst kan sortere fra igen. Men bare det at være lige ved at købe noget, er en shoppingoplevelse.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

FET_Shoppingtype_Impulsshopperen

 

Impulskøberen

Du ser næsten altid denne shoppetype med en shoppepose i hånden, fordi hun lige er faldet over noget på vejen, som hun var nødt til at købe. Denne shopper tøver ikke, når hun ser noget lækkert, men køber det straks og måske endda uden at prøve det på eller gå hjem og måle op, om det overhovedet kan være i stuen. Hun har alt for mange ting og halvdelen af det bruger hun ikke, men til gengæld er hun også sikker på, ikke at ærgre sig, hvis hun ikke lige fik købt det hun så.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

FET_Shoppingtype_Pexels_Stock_shoppekvinder

 

Tryghedsshopperen

Hun køber sjældent et mærke eller et produkt fra en butik hun ikke kender. Hun kender efterhånden personalet ret godt, de kender hendes størrelse og hendes smag og hun er næsten altid sikker på, at hun kan finde noget hun kan lide. Vover hun sig ind i en anden butik, føler hun sig næsten som en forræder.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

FET_Shoppingtype_Weekday_tote_250kr.

Hvis ikke du er til plastikposer med logo eller bare vil spare lidt på miljøet, så medbring dit eget shoppenet. Som for eksempel den flotte sølvfarvede her fra Weekday til 250 kr.

 

Missionsshopperen

Det er typisk mænd, der shopper på denne måde, hvor de ved præcis hjemmefra hvad de skal have og hvor i butikken det står. Men nogle kvinder har det på samme måde. Denne type hader nemlig at shoppe. De skriver ned, hvad de mangler og går målrettet efter det, så det kan være hurtigt overstået. Og de ser hverken til højre eller venstre på vej ud eller ind.